Круизи с водач от България - InfoCruises.BG | Организирани круизи с полети от България

Costa Cruises

costa cruises logo

Costa Cruises (италиански: Costa Crociere) е италианска круизна линия със седалище в Генуа, Италия, собственост на Carnival Corporation & plc. [1] [2]

Основана през 1854 г., [3] компанията първоначално е управлявала товарни кораби, за да превозва маслинови масла и текстил от Сардиния до Лигурия [3]. През 1924 г. компанията предава на синовете на основателя (Федерико, Еудженио и Енрико), които започват търговска дейност, купувайки кораба Равена. [3] Търговските дейности продължиха до въвеждането на пътническите услуги през 1947 г., с редовни услуги между Италия и Южна Америка. По-късно компанията превръща целия си флот в пълен работен ден и като независима компания се превръща в един от най-големите круиз оператори в Европа. Придобита от Carnival Corporation през 2000 г., „Коста Круизи“ сега е една от десетте марки, управлявани от Carnival, и представлява приблизително 16% от нейните приходи. [4]

Днес, като „Коста Круизи Груп“, компанията е една от основните оперативни компании в групата „Карнавал“ с изпълнителен контрол върху дейността на групата в Европа. Компанията отговаря за експлоатацията на „Коста Круизи“ в Италия и AIDA Cruises в Германия и преди това е била отговорна за дейността на Ibero Cruises в Испания. AIDA преди това е дъщерно дружество на P & O Princess Cruises, прехвърлено на Коста след сливането на Carnival Corporation и P & O Princess през 2002 г. Ibero Cruises е нова марка, създадена през 2007 г. като съвместно предприятие между Carnival Corporation и Orizonia Group.

Понастоящем марката „Коста Круизи“ оперира четиринадесет круизни кораби, които всички плават под италианското знаме и осигуряват круизни ваканции в Средиземноморието, Северна Европа, Карибите, Индийския океан, Близкия изток, Югоизточна Азия и Южна Америка.

Компанията спечели международно внимание на 13 януари 2012 г., когато един от круизните си кораби, Коста Конкордия, избухна и се премести на брега на Италия, защото капитан Франческо Схетино иска да „поздрави“ италианския остров Гилио от Тоскана със затваряне плават през нощта. Капитанът беше един от екипажа, който напусна потъващия кораб рано, докато много пътници все още бяха на борда. Корабът остана лежеше на дясната си страна в плитки води. Тридесет и двама души са починали. [5] Шест седмици по-късно компанията отново направи нови заглавия, когато огън на Коста Алегра го остави да плава без власт за 13 часа във водите близо до Сомалия, посещавани от пирати, преди корабът да бъде капан.

На 27 юли 2014 г., след като влекачите бавно изкараха остатъка от Costa Concordia 320 километра северно от остров Гиглио в продължение на пет дни, Коста Конкордия пристигна в своето пристанище в Генуа, Италия, за евентуално бракуване. [6] Общата стойност на бедствието се оценява на над 2 милиарда долара, включително 500 милиона долара за загубата на кораба и 1,5 милиарда долара за операциите по оздравяване и възстановяване. На 11 февруари 2015 г. капитан Франческо Шеттино е признат за виновен от италиански съд с множество убийства, причинявайки корабокрушението и изоставяйки пътниците си и осъден на 16 години затвор. [7] Един италиански апелативен съд на 31 май 2016 г. потвърди 16-годишната присъда. [8] Той ще бъде освободен през 2031 година.

През февруари 2018 г. Коста обяви партньорството си с футболния клуб „Ювентус“ – „Италианският шампион на море“, „Славната лига“. [9]

Top