Круизи с водач от България - InfoCruises.BG | Организирани круизи с полети от България

Holland America Line

holland america line logo

Holland America Line е основана през 1893 г. като Nederlandsche-Amerikaansche Stoomvaart Maatschappij (холандска американска компания за параходи), корабоплавателна и пътническа линия. [1] Тя е със седалище в Ротердам, Холандия, и предоставя услуги на Америка. Фирмата е създадена в резултат на реорганизацията на по-ранна компания Plate, Reuchlin & Co. Първият кораб на компанията е оригиналът на Ротердам, който отплава на 15-дневното си пътуване от Холандия до Ню Йорк на 15 октомври 1872 г. Други услуги бяха стартирани в други нови световни пристанища, включително Hoboken, Балтимор и Южна Америка. Cargo услуга за Ню Йорк започва през 1809.

През първите 25 години фирмата е превозила 400 000 души от Европа в Америка. Други северноамерикански пристанища бяха добавени в началото на 20-ти век.

Въпреки че транспортът и корабоплаването са били основният източник на приходи, през 1895 г. HAL предлага първия си ваканционен круиз. Вторият му ваканционен круиз, от Ню Йорк до Палестина, се предлага за първи път през 1910 година.

Един забележителен кораб е елегантният 36 000 бруто тона SS Nieuw Амстердам от 1937 г., а RMS Queen Mary са единствените два кораба, построени през 30-те години на миналия век, за да реализират печалба.

В началото на Втората световна война HAL имаше 25 кораба; девет останаха в края на войната. В началото на войната Западна Земя, придобита от „Червената звезда“ през 1939 г., застанала в Фалмут, Англия, става седалище на холандското правителство. [2] Nieuw Амстердам плава половин милион мили, пренасяйки 400 000 военни. След войната круизната линия допринася за пренасянето на огромна вълна имигранти от Холандия в Канада и другаде.

Друг забележителен кораб по време на следвоенния период е SS Ротердам от 1959 г., един от първите северноатлантически кораби, оборудвани за двукласно трансатлантическо пресичане и еднокласно луксозно пътуване.

Към края на 60-те години златната ера на трансатлантическите пътнически кораби беше приключила с въвеждането на трансатлантически въздушни самолети. ХАЛ приключи трансатлантическата служба в началото на 70-те години на миналия век, оставяйки северната част на Атлантическия пазар на пътнически кораби за КМ Кундар, кралица Елизабет 2.

През 1973 г. той продава дивизията си.

Тя престана да функционира като холандска линия през 1989 г., когато тя е закупена от Карнавал за 1.2 млрд. Гулдена (530 млн. Евро). Постъпленията бяха направени в инвестиционна компания (HAL Investments), по-голямата част от която е собственост на фамилията Ван дер Ворм.

Top