Royal Caribbean International е създадена като Royal Caribbean Cruise Line през 1968 г. от три норвежки корабни компании: Андерс Вилхелмсен & Компания, И. С. Скауен & Компания и Готаас Ларсен. Новосъздадената линия пусна първия си кораб, песента на Норвегия, в експлоатация две години по-късно. Година по-късно линията прибави скандинавския принц към флота и през 1972 г. добави слънцето Viking. През 1978 г. песента на Норвегия става първият пътнически кораб на Royal Caribbean, който се удължава. Това беше постигнато чрез вмъкване на разстояние от 85 фута (26 м) на отделения център на кораба.
След успеха на тази работа Северният принц също се простира през 1980 г. По време на разтягането и на двата кораба, техните кърмове бяха променени. Въпреки това слънцето викинг не беше опъната или модифицирана и оставаше със същия размер и форма. Royal Caribbean получи широко признание в световен мащаб, когато през 1982 г. стартира песента на Америка, над два пъти размера на Sun Viking и по това време третия по големина пътнически кораб в света (след Норвегия и кралица Елизабет 2).
През 1986 г. Royal Caribbean отдава под наем крайбрежен имот в Хаити, който използва като частна дестинация за своите гости. [4] Тази дестинация сега се нарича Labadee. След корпоративно преструктуриране през 1988 г. линията стартира Sovereign of the Seas, най-големият пътнически кораб, плаващ по това време [5]. Две години по-късно Северна императрица и Викинг Серенада също са влезли в обслужващата си линия. През същата година Royal Caribbean закупи втора частна дестинация, Little Stirrup Cay, остров на Бахамите, който те отново „Coco Cay“.
Монархът на моретата, вторият кораб от суверенната класа, влезе в служба през следващата година. Третият кораб от суверенната класа, Величието на моретата, беше предаден една година по-късно. Royal Caribbean стана публично достояние на Нюйоркската фондова борса през 1993 г. През следващите две години компанията се развива бързо и изгражда нова корпоративна централа в Маями, Флорида и заменя скандинавския принц с нов кораб, легендата за моретата. [6]
След тези събития влязоха в експлоатация два нови плавателни съда – Vision-class, The Splendor of the Seas и Grandeur of the Seas. През 1996 г. фирмата е сключила договор с финландския Aker Finnyards за изграждането на 130 000 тона кораби и през 1997 г. е бил продаден най-старият кораб на кораба „Song of Norway“ и са влезли в експлоатация два нови вида кораби „Визия“ – Rhapsody of the Seas and Enchantment на моретата. Компанията също се сливаше с гръцката круизна линия Celebrity Cruises и промени името си от „Royal Caribbean Cruise Line“ до „Royal Caribbean International“. Следващата година бележи преход към по-модерна линия, когато последният от по-старите кораби на компанията, Song of America и Sun Viking, се пенсионира. През 1998 г. влезе в действие „Визия за моретата“, последната от корабите за визията.
През 1999 г. Voyager of the Seas, най-новият и най-големият в света круизен кораб влезе в експлоатация с голямо внимание от страна на медиите. Две години по-късно линията прие доставка на втори кораб от класа „Вояджър“, Explorer на моретата, и първият от новия клас Radiance на по-екологосъобразни круизни линии, Radiance of the Seas.
През 2000 г. „Роял Кариби“ оперира серия от разходки с кораб и морско крайбрежие в Аляска, включващи вагони със стъклени куполи и живописни дестинации в страната и Канада. През следващите две години те също така представиха круизни екскурзии до дестинации в цяла Европа. [7]
През 2002 г. бяха пуснати в експлоатация Navigator of the Seas на вояджъра и блясъкът на моретата „Radiance-class“ на моретата. През следващата година бяха въведени още един кораб от моретата и Серенада на моретата, друга двойка кораби „Вояджър“ и „Радианс“ а скалните катерещи стени станаха характеристика на всеки кораб от „Роял Карибите“ тази година. Четвъртият кораб „Радианс класа“, Jewel of the Seas, последва през 2004 г. и северната императрица на линия бе възстановена и повторно кръстена като императрица на моретата, която по-късно беше продадена на Pullmantur Cruises през 2008 г. През 2005 г. Enchantment of the Seas подложени на масивен ремонт, включително разширяване на кораба с 74 фута (23 м) midsection.